پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251463
تاثير سفر پوتين و اردوغان به ايران/ بدون غرب هم مي‌توان تجارت کرد
تاریخ انتشار : 1401/04/28 19:54:09
نمایش : 818
سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: پيام اجلاس سران کشورهاي ضامن روند آستانه در تهران و گفتگوهايي که در آن مطرح مي‌شود، اين است که بدون آمريکا و غربي‌ها هم راه‌هايي براي تجارت وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابوالفضل عمويي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور «ولاديمير پوتين» و «رجب طيب اردوغان» در ايران براي حضور در هفتمين اجلاس سران کشورهاي ضامن روند آستانه، اظهار داشت: اين سفر بسيار مهم و قابل توجه است.

وي بيان کرد: در شرايط فعلي حضور دو رئيس جمهور مؤثر منطقه در تهران پيام روشني است چرا که ايران و روسيه و ايران و ترکيه مي‌توانند همکاري‌ها و گفتگوهاي خوبي با هم داشته باشند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اين همکاري‌ها در بازگشت نسبي امنيت به سوريه مؤثر بوده و فراتر از آن مي‌تواند در موضوعات ديگر هم قابل بهره برداري و مؤثر باشد.

برگزاري جلسه شوراي عالي ايران و ترکيه

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: روابط دوجانبه بين ايران و ترکيه و ايران و روسيه در اين چارچوب دنبال خواهد شد. اردوغان در حاشيه اين سفر، نشست شوراي عالي همکاري ميان جمهوري اسلامي ايران و ترکيه را برگزار خواهد کرد که عالي‌ترين سطح تعاملات ايران و ترکيه است و رؤساي جمهور دو کشور با حضور وزرا در مقابل هم مي‌نشينند و روند پيشبرد همکاري‌هاي دو کشور را مديريت و و تسريع خواهند کرد.

عمويي اظهار داشت: پوتين هم در شرايط فعلي همکاري‌ها با ايران را تسريع بخشيده است و ما شاهد جنبه‌هاي جديدي از همکاري ميان دو کشور در حوزه‌هاي اقتصادي هستيم. يکي از محورهاي اصلي گفتگو نيز درباره تقويت حوزه حمل و نقل شمال و جنوب و کريدور شمال به جنوب است که اين سفر تأثير مثبتي را در اين زمينه خواهد داشت.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: سفر پوتين و اردوغان گام مؤثري است چرا که نشان‌دهنده آن است که در دولت جديد با همراهي مجلس شوراي اسلامي روند تقويت ديپلماسي همسايگي به خوبي پيش مي‌رود.

وي درباره وضعيت مذاکرات هسته‌اي، گفت: مذاکرات روند جداگانه‌اي است و مسير خودش را دنبال مي‌کند. روسيه و چين که جزئي از طرف‌هاي مذاکره کننده هستند، از مواضع منطقي ايران در مذاکرات حمايت مي‌کنند.

تلاش آمريکا براي حفظ تحريم‌هاي ايران

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مشکل اصلي که باعث شده است تاکنون مذاکرات به نتيجه نرسد، باقي ماندن تحريم‌ها و به عبارت دقيق‌تر تلاش آمريکا براي حفظ تحريم‌هاست که اين رويکرد قطعاً نمي‌تواند منجر به يک نتيجه مثبت شود.

عمويي با بيان اينکه ما مذاکرات را با هدف کسب فوايد اقتصادي براي مردم خودمان و رفع موانع تجارت ايران دنبال مي‌کنيم، اظهار داشت: اگر بخشي از تحريم‌ها باقي بماند و اين منفعت را به چالش بکشد، نفس توافق و فايده آن براي ما مورد ابهام است.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: پيام روشن اجلاس سران کشورهاي ضامن روند آستانه در تهران و گفتگوهايي که در حاشيه آن مطرح مي‌شود، اين است که بدون آمريکا و غربي‌ها هم راه‌هايي براي تجارت و همکاري‌هاي بين‌المللي وجود دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html